這是我之前回答網友關於couchsurfing如何開始及該注意什麼的文章.(包含我自己的經歷)
覺得 或許拉出來當一篇文章 會比較有幫助.
所以 以下為我加上中文翻譯及補充的新版本.

I started to do couchsurfing since this year August,so until now i practice it 6 months already.
我是在2009年 8月初開始加入沙發衝浪,所以 到目前為止 我已經成為沙發客六個月了.(但真正最後一次沙發衝浪是在2009年 12月中)

Why i started to do it,cuz i want to save money on travel.Then one day i saw 943
this girl's travel blog(i set her link in my travel link No.2,u could take a look,she is a very smart girl,n she know how to save money on travel very well.),n another Taiwanese girl's article in one travel book,they both talked about couchsurfing.
當初會加入的最大原因,說真的是想省旅費(當時正在籌劃去歐洲玩的行程).然後有一天我看到了943(十萬塊環遊世界作者)的部落格,(在我的旅遊Link裡第二個,想知道詳情者可以去看一下,她是個很精打細算的女生,非常了解如何省錢旅遊..),及旅遊雜誌書中的一位台灣女生的文章中,都看到她們提到沙發衝浪這新趨勢.

Then i think i must use the same way to travel,cuz it really can save a lot of money,n know more about other countries culture.
所以我就想我一定要去同樣的方式來省錢,因為這真的是省太多了,然後又能一舉兩得,交一些外國朋友,深入了解當地文化生活.

I still show u 943's article link in here,u could check it out!it's exactly talk about how to do couchsurfing,i also look her article to start to it.
我還是把943的文章網址放在這裡,請點我她寫得非常詳細,關於什麼是沙發衝浪以及如何參與的方式等,之前我也是依照她所說的方式開始進行沙發衝浪的.

N a little bit ways to do,i tell u in here:
其他是一些我親身經驗所得到的小撇步:

1.Don't be affraid about sending requests to other couchsurfers,normally i have to send 10-20 message,then can find 1 host.
1.不要害怕留言給其他沙發客,通常我一次必須寄出10-20封留言,然後得到一個OK的回覆.
(很難說你想找某個人 ,他就一定會答應你,有時要看運氣,如果那個人是資深會員,評價又很高,通常就很難搶得過別人,機會不大)

2.It takes time to get replies,so better do it two weeks-three weeks ago(i usually do it 2 weeks ago..a little bit lazy)
2.因為回復需要時間考慮等等...所以最好是在兩個星期至一個月前寄出請求,(我通常都兩個星期前寄...有點風險...不要學我歐...三個星期至一個月會比較保險一點;但若行程未決定,那也只好晚點寄搂)

3.If really can't find anyone answer,then i will join emergency group,to send last mins request there.(It works one time for me.)Or,ask exhost.(I did 2 times in London)
3.如果真的沒有回應 找不到任何人幫忙的話,那我會試著加入當地的緊急團體,po出最後一分鐘請求信.(這曾經成功的幫過我一次)或者問問看前沙發主能不能再幫忙留宿(這我在倫敦也問過兩次)

4.Another way to find further hosts is go to couchsurfing meeting.
U could join the destination's group,then u could see news what other people do there,sometimes some people will post message inviting anyone else to go somewhere or coffee tea,it's one way to be friend with more people,n find host.
(i had ever met one girl from China,she went to this kind of meeting very often,then one day her local friend helped her find a job in Oslo...Im not sure it is legal,but good that she can stay there longer.)
4.另一個尋求未來沙發主的方法是參加當地的會員meeting.
你可以加入當地的團體,然後你就可以看到當地會員有什麼活動可以參加,有時候會有些人po出想找人去喝咖啡或者是去哪裡玩之類的活動,這是一個交更多朋友以及找到新沙發主的辦法.
(我曾在奧斯陸遇過一個廣東來的女生,她常參加這類的聚會,然後有一天她在當地新交的朋友居然就幫她在一間日式餐廳裡找到一份工作歐....我並不確定大陸同胞這樣打工是合法的,但是她也很高興可以在那裏待久一點)
(在斯德哥爾摩沙發主家遇到的一位18歲德國女生,更是在前沙發主的幫忙下,在當地唱片行打工超過兩個月...而且她打算待半年,我們一起待的那位沙發主更是熱心招待她跟另一個奧地利男生,讓他們想住多久就住多久...不過 我還是要說 這麼熱心大方的沙發主 必須碰運氣,不是每個人都會把他家讓你當成自己家的)

N...couchsurf meeting normally in bar,u dont have to prepare money,u could just go inside the place talk with anyone,(if u dont want to buy any drink.)
As i know,the couchsurf meeting in London is every Tuesday in one bar near Holborn,n usually over 50 people there.
還有沙發客聚會通常地點會選在酒吧,但你不需要準備金錢,你可以只是純聊天不點飲料,看個人.
據我所知,倫敦的聚會通常是選在每個星期二的晚上,在一家靠近Holborn地鐵站的酒吧,通常與會者超過50人,來自各國.

So,if u want to know more about couchsurfing stuff,or meet new friends,u could go next time.
所以,如果你想知道更多關於沙發衝浪的資訊,或者交新朋友,你可以試試看參加聚會.

5.Find a good host skill mostly like 943 said in her blog,find some people who already have some good references will be better n safe.
(even just two references,it's better then nothing!)But,of course,if have many then is even better.
5.找到好沙發主的技巧大致上如同943所說的,就是去找已經有一些好評價的會員會比較可靠與安全.(即使 只是兩個評價,也是比沒有評價來的好!)但是,當然搂,如果有很多好評價是最好的.

N..i also will check who login recently.(It means they will answer more quickly.)
然後我也會選擇查詢最近比較有登入的會員(7天~14天內,這表示他們會比較快回復訊息)

6.Until now,i have 38 hosts already,around Europe,all from different countries,n i have to say,i really learned a lot from all of them.
(Cuz,they all have different life,different jobs,different country habits,.....)
I will keep do it more!N i wont regret!
6.直到現在,我已經有38位沙發主了,來自各處,而我必須說,我真的從他們身上學到很多!!
(因為...這麼多種不同的生活型式,不同的工作背景,不同的國家習俗...)
我會一直持續沙發衝浪下去!而且我並不覺得後悔!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Elise aka Hippy 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()